Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Vliegtuigmaker en onderverdelingen

Duifke

Re: Vliegtuigmaker en onderverdelingen

Bericht door Duifke »

Hallo Fred,
Dit was eigenlijk maar een onderdeel van bovenstaande tekst. Neem aan dat het meerendeel bekend was voor jouw omdat je een enorme hoeveelheid circulaires in je verzameling hebt. Voor mij zat er zeker nieuwe info bij. Allereerst enkele dienstvakken/werkringen binnen het dienstvak vliegtuigmaker had ik nog niet eerder gezien. Ook het feit dat de propeller als DVO naast de vlieger/waarnemer en schutter ook gedragen werd door de vliegtuigtelegrafist als zijnde alle het luchtvarend personeel was voor mij nieuw. Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik de halfwing met de letter S zie vermeld en daar hadden we voorheen geen info over. Ook het feit dat de dvo's zoals bv Hofmeester, kok enz. al in 1944 waren ontworpen was mij onbekend, had wel een vermoeden dat dat aan het eind van de oorlog was vastgesteld maar dat die misschien reeds gedragen zijn door de eerste OVW's die naar england gingen voor hun opleiding is nu toch een mogelijkheid. Ga dan ook een spseuren naar foto's uit die periode. Goed te zien dat je nog aktief bent op het forum en ik hoop dat het beter gaat met je gezondheid. Vriendelijke groet John
Dr.Bedlo
Moderator

Re: Vliegtuigmaker en onderverdelingen

Bericht door Dr.Bedlo »

Heb trouwens ergens de emblemen die omstreeks het eind van de oorlog ergens op het forum geplaatst. kwestie van zoeken.
Groeten

Fred

Verzamelaar van Marine emblemen en Ambtscostuums
Plaats reactie

Terug naar “Koninklijke Marine”