Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Wel of niet nederlands gedragen?

Plaats reactie
generaal

Wel of niet nederlands gedragen?

Bericht door generaal »

Heren, bijgevoegd een fototje waarvan ik inmiddels weet dat dit een Canadees/Nederlandse samenwerking betreft op Kandahar air base. maar is dit embleem ook Nederlands gedragen?

Groeten,

Richard
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Spraakverwarring

Re: Wel of niet nederlands gedragen?

Bericht door Spraakverwarring »

Het is zeer zeker niet door Nederlanders gedragen. De DASH 7 was door NLD ingehuurd van een Canadees bedrijf, inclusief crew (Canadese burgers) en vloog dagelijks meerdere keren heen-en-weer tussen KAF en Tarin Kowt en ook een paar keer per week naar Kabul. Later is de DASH ook meegegaan naar het Noorden toen de Politietrainingsmissie daar liep (Mazar-e-Sharif). Als het embleem al is gedragen (kan me dat niet zo meer herinneren) werd het dus door inhuur-crew op hun flight suit gedragen. Op Kandahar Airfield had je de "boardwalk" (google daar maar eens op in combinatie met "kandahar" of "KAF") waar diverse winkeltjes zaten waar je voor een appel en een ei zelf emblemen kon laten maken. Zou me niets verbazen als de mannen van de DASH op die manier zo'n patch voor zichzelf hebben laten fabriceren.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen
generaal

Re: Wel of niet nederlands gedragen?

Bericht door generaal »

Dat is duidelijk, dank je :)
Plaats reactie

Terug naar “Koninklijke Luchtmacht”