Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Voorstellen

Niet verplicht, maar wel zo sociaal vind ik
Plaats reactie
earlymb
Contacteer:

Voorstellen

Bericht door earlymb » 12 nov 2011, 21:00

Hallo allemaal,

ik ben David en woon in Leiden. Mijn interesse in Nederlandse militaria omvat vooral het conflict in Nederlands-Indië tussen 1945 en 1950; de periode die bij de meeste mensen bekend staat als (grofweg) de 'Politionele Akties'.

Ik ben mede-coördinator van de re-enactment werkgroep 'Het Vergeten Leger - Nederlands-Indië 1945-1950', die eind september officieel van start is begaan bij de vereniging MARS. Onze hoofduitbeelding is de Derde Infanterie Brigadegroep die deel uitmaakte van de C-Divisie '7 December', maar we kunnen ons meestal ook aanpassen naar andere eenheden als de situatie daarom vraagt, zowel KL als KNIL.

Een andere persoonlijke interesse is het ML-KNIL uit de periode 1942-1950, voornamelijk omdat zowel mijn opa als oud-oom beiden officier bij dit wapen waren. Mijn opa was 1e luitenant bij o.a. de Technische Dienst van het beroemde 18 Squadron, mijn oud-oom was 1e luitenant vlieger-waarnemer bij het 17 VARWA.

Grtn :wink:

David
Met vriendelijke groet,

David

Money can't buy happiness -- but somehow it's more comfortable to cry in a Corvette than in a Yugo.

http://hetvergetenleger.jouwweb.nl

Marineman
Forumbaas

Re: Voorstellen

Bericht door Marineman » 12 nov 2011, 21:28

Welkom David op het forum. Ben wel benieuwd naar je collectie. Alhoewel de marine mijn grote liefhebberij is heb ik toch ook wel wat met de Knil Luchtvaart. Al was het alleen maar omdat er van de uniformen en emblemen zo weinig bekend is.
Groeten

Fred

Verzamelaar van Marine emblemen en Ambtscostuums

van Loon

Bericht door van Loon » 12 nov 2011, 22:54

Hallo David
welkom op het forum
de politionele acties is best interessant
vooral omdat het toch in een hoekje wordt geduwd.
mvg
van Loon
mvg
van Loon

verzamelaar Ned voor 1940.
en Oorlogszakboekjes

Schiavona13
Moderator

Bericht door Schiavona13 » 13 nov 2011, 11:32

Hallo David

Ook namens mij welkom op het forum!
Gezocht Alles met betrekking tot Eere- en presentatie sabels

earlymb
Contacteer:

Bericht door earlymb » 13 nov 2011, 20:30

Bedankt iedereen voor het welkom!

Mijn verzameling ML-KNIL is niet er groot, maar omvat wel wat leuke dingen (o.a. M-KNIL vlieger-waarnemer wing, onderhoudsboeken voor de B-25, Vliegerkruis met certificaat). In de periode '45- '50 werd alles wat voorhanden was en enigszins geschikt voor tropengebruik uitgereikt aan troepen op weg naar Indië, zelfs uniformjasjes van het Afrikakorps!
Met vriendelijke groet,

David

Money can't buy happiness -- but somehow it's more comfortable to cry in a Corvette than in a Yugo.

Sander

Bericht door Sander » 13 nov 2011, 22:29

Welkom! Heb jij zo'n Afrikakorps jas in je collectie? Mijn interesse ligt vooral bij L.B.D. maar ook bij de 'Politionele Akties'! Heb zelf een mooie set van een indië strijder!

Off-topic, Kan jij achterhalen d.m.v. zijn legernummer waar hij bij welke divisie hij heeft gedient?

Veel lees plezier op dit forum,
Sander
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://dagelijksleven40-45.webs.com/
Kijk voor bijna alle informatie over het dagelijks leven op mijn site.

earlymb
Contacteer:

Bericht door earlymb » 13 nov 2011, 23:09

Ik heb helaas niet zo'n Afrikakorps jasje, maar er zijn gedocumenteerde gevallen dat deze werden uitgereikt.

Ik heb nog geen echt origineel uitgereikte kledingstukken, maar wel veel van het soort kleding dat werd gedragen (zoals Brits Aertex kleding, M42 camouflage jungle suit etc.). Wat me past draag ik zelf tijdens evenementen.

Als die Indië-veteraan een officier was kun je het proberen bij het Legermuseum in Delft, anders bij het Nationaal Archief in Den Haag waar bijna alle stamboeken worden bewaard.

Grtn :wink:

David
Met vriendelijke groet,

David

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor”