Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Erik de Bruin

Niet verplicht, maar wel zo sociaal vind ik
Plaats reactie
Erik de Bruin

Erik de Bruin

Bericht door Erik de Bruin » 09 jun 2013, 19:55

Geen nickname, u zult het mij moeten doen...

geboren 1963, opgegroeid op 't Harde, HAVO en Ped. Academie (de oude nog, waar je onderwijzer werd i.p.v. leraar) en dienstplichtig bij 42 BLJ, verkpel, lipl 86-3. Daarna een kort tijdje bij 358 pel NatRes (Harderwijk) en daarna naar het OCOSD, officier geworden bij de infanterie. Ben thans majoor.

Ik verzamel niet echt, ben eigenlijk meer betrokken bij het uitbeelden van onze mlitaire geschiedenis en dan meer speciaal het leger uit de laatste mobilisatie. Ik acteer een sergeant groepscommandant bij de Vereniging Historische Militaria bij de groep Nederland Paraat. Uitbeeldingen van een wielrijdersgroep, een mitrailleurgroep tijdens landmachtdagen maar ook erewacht tijdens herdenkingen (zoals de Grebbeberg 4 mei) behoren tot mijn bezigheden.
Daarnaast maak ik graag uitstapjes naar Engels en Nederlands WO-2, Duits WO-1 Westfront en KMar vooroorlogs.
Om dat alles geloofwaardig te kunnen neerzetten is de nodige studie nodig en het snelst leer je van anderen. Raar dus dat ik dit forum zo laat ontdekt heb....

Interessegebieden: leven van Jan Soldaat 14-18 en 39-40, Johan Soldat 14-18 en de Britse infanterist. Ben niet zo van de special forces, dat ben ik zelf nooit geweest en trekt mij eenvoudig niet zo.
Verder: de Somme, Ieper 1915 en 1917.
En nog veel meer, maar zoals mijn vroegere second tijdens hele lange radioberichten dan plachtte te zeggen:

"Tot zover, over!"

Memory

Re: Erik de Bruin

Bericht door Memory » 09 jun 2013, 20:40

Hoi Erik,

Ik heb je al wel eerder gezien op verschillende fora! Erg goed je hier ook te zien, waardeer jouw bijdragen altijd!
Een warm welkom van mijn kant dus.

Groet,
Alex
Viribvs Vnitis

Marineman
Forumbaas

Bericht door Marineman » 09 jun 2013, 20:51

Van de forumbaas uiteraard ook. Je hebt al mooie bijdragen geleverd. Onze dank hiervoor.
Groeten

Fred

Verzamelaar van Marine emblemen en Ambtscostuums

sjors-sjors

Bericht door sjors-sjors » 09 jun 2013, 21:54

Grappig, dat je mensen tegenkomt op evenementen en dat hun echte beroep altijd opvallend is!

Welkom in ieder geval, hoe meer kennis over het Nederlandse leger van rond en voor de mobilisatie van de eerste wereld oorlog hoe beter!

van Loon

Bericht door van Loon » 10 jun 2013, 18:27

Hoi Erik
ook namens mij van harte welkom op het forum
mvg
van Loon

verzamelaar Ned voor 1940.
en Oorlogszakboekjes

A.de Koster

Bericht door A.de Koster » 18 nov 2013, 10:24

He Erik!! Ook hier, leuk!!

Erik de Bruin

Bericht door Erik de Bruin » 18 nov 2013, 10:55

Wat dach je wat! Ik had je al gezien Aad!

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor”