Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

De Res.Tlnt meldt zich

Niet verplicht, maar wel zo sociaal vind ik
Plaats reactie
Jvanarkel

De Res.Tlnt meldt zich

Bericht door Jvanarkel » 31 mei 2014, 11:25

Hallo,

Hierbij wil ik me ook even voorstellen. Altijd behoorlijk pro militair geweest. Alle mannen in lijzijde officier geweest bij KL. En daarnaast heeft mijn opa bij de BB en de voorganger tijdens de 2e WO gezeten.

Door mijn familie achtergrond en opleiding mocht ik voor mijn dienstplicht naar de SRO, maar door een brilletje via de Intendance. Echter zoals ik al zei, familie achtergrond, mocht ik paraat naar de Cavalerie en omdat ik de meest fanatieke was in de opleiding had ik een streepje voor bij mijn schoolcommandant en dus ging ik naar 101TkBat. Uiteindelijk door de FU's van Defensie niet naar SSV maar naar B-Esk. Daar nog na gediend en een top tijd gehad.

Inmiddels tig jaar uit dienst en lid van diverse Cavalerie verenigingen. Inmiddels geen Alexander meer maar bevlogen Boreel.

Ik hoop een mooie tijd of bijdrage te kunnen leveren of iets van anderen op te doen.

Jeroen

Johnny

Re: De Res.Tlnt meldt zich

Bericht door Johnny » 31 mei 2014, 21:39

Kleinzoon van van Jan?

Jvanarkel

Bericht door Jvanarkel » 01 jun 2014, 01:32

Ik denk het niet. Mijn opa heette Albert Jan. En is iet de KLu vlieger die als eerste de geluidsbarrière doorbrak als Nederlander.

flight

Bericht door flight » 01 jun 2014, 23:29

Is de eerste KLu vlieger die de geluidsbarrière doorbrak niet Jan van Arkel maar Jan Flinterman?
Nederlandse Militaire Luchtvaart.

Jvanarkel

Bericht door Jvanarkel » 02 jun 2014, 07:18

Zie je geen familie ;)

Marineman
Forumbaas

Bericht door Marineman » 02 jun 2014, 11:02

Jeroen. Een hartelijk welkom!
Groeten

Fred

Verzamelaar van Marine emblemen en Ambtscostuums

Jvanarkel

Bericht door Jvanarkel » 05 jun 2014, 22:07

Dank. Ik vind het een erg mooi informatief forum. Vooral voor onderdelen en wapens en diensttakken waar ik niet zoveel vanaf weet/wist.

Als Doornaar en wonende op de rembrandtlaan ben ik behoorlijk bekend als leek met de mariniers.

Wij zijn onze hockey club begonnen op het sportveld van de Braam Houckgeest. Ons krantje heette destijds dan ook als woordgrap hockeygeest. ;)

En verder als puber meerdere keren verwijderd op plekken waar ik niet mocht komen met mijn praktica op Soesterberg aangezien ik in Zeist op school zat.

Verzamelde me helemaal debiel aan die blauwe boekjes van de vliegtuigen en raketten van KLu en de helicopters van die KL. En dan die waanzinnig mooie emblemen van de KLu en de Amerikanen.

Tot op de dag van vandaag ben ik jaloers op die mooie luchtmacht emblemen en die schildjes voor ieder gebouw en drijvend artikel van de Marine. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor”