Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Medailles Frans Storm van Leeuwen

Plaats reactie
Chiemh

Medailles Frans Storm van Leeuwen

Bericht door Chiemh » 09 sep 2020, 14:11

Onlangs heb ik een oude foto gekocht.
Achterschrift laat weten dat de afgebeelde persoon vermoedelijk Frans Storm van Leeuwen betreft (1844 - 1932). Helaas is dit vanwege een paar schrijffouten niet met duidelijkheid te zeggen. Op het internet slechts kunnen vinden dat hij Officier van gezondheid moet zijn geweest. Mijn vraag is of iemand kan helpen bij de determinatie van de twee medailles op de foto? De linker medaille lijkt naar mijn mening op een ridderorde, maar durf dit niet met zekerheid te zeggen.

Andere info/fotografisch materiaal over meneer Storm van Leeuwen meer dan welkom. Zelf helaas niet veel kunnen ontdekken op verschillende sites over bijv. andere functies.

Bij voorbaat dank!

Chiem Hoftijzer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Spraakverwarring

Re: Medailles Frans Storm van Leeuwen

Bericht door Spraakverwarring » 09 sep 2020, 21:32

De linker zou officier in de huisorde van de Gouden Leeuw van Nassau kunnen zijn, de rechter is in ieder geval het Onderscheidingsteken voor Langdurige Dienst als officier, zo te zien met cijfer XL (40 jaar).
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen

Plaats reactie

Terug naar “Foto materiaal”