Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Verzoek determinatie ordes Dhr Breukel

Plaats reactie
Chiemh

Verzoek determinatie ordes Dhr Breukel

Bericht door Chiemh »

Onlangs heb ik een oude foto gekocht met daarop afgebeeld een man van middelbare leeftijd.
Nu wil ik er graag achter komen wie deze heer is. Mijn enigste aanknopingspunt is dat dit Leonardus Hendrikus Stephanus Breukel (1869 - 1932) zou kunnen zijn. Helaas is er alleen wat vroeger beeld van deze man, dus vergelijken blijft lastig. Ik heb vermoedelijk ook een foto van zijn vrouw mw ter Horst.

Hij was Ridder in de Orde van Oranje-Nassau en lid der Vereeniging van den H. Vincentius à Paulo. Ik zie bij de linker orde veel overeenkomsten met de Orde van Oranje-Nassau, maar zie bijvoorbeeld geen kruisje op de kroon en zie eerder de letter W in het midden dan de Nederlandse leeuw.

De rechter medaille/orde is voor mij een raadsel. Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Bedankt en alvast een fijne jaarwisseling toegewenst!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Spraakverwarring

Re: Verzoek determinatie ordes Dhr Breukel

Bericht door Spraakverwarring »

Links is wel Ridder in de Orde van Oranje Nassau maar achterstevoren opgespeld..., vandaar de "W", die staat op de achterkant. Rechts: Pro Ecclesia et Pontifice, een Pauselijke onderscheiding. In dit geval de oude versie, de hedendaagse ziet er heel anders uit.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Re: Verzoek determinatie ordes Dhr Breukel

Bericht door Paul Joosten »

Het lijkt me twijfelachtig dat genoemde en afgebeelde persoon dezelfde zijn. Ik vond hier een bidprentje van Leonardus Hendrikus Stephanus Breukel en ik zie bar weinig gelijkenis. Ook draagt Breukel hier slechts één medaille.
$_86.jpg
$_86 (1).jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Foto materiaal”