Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Info gezocht over "Helmer"

Plaats reactie
generaal

Info gezocht over "Helmer"

Bericht door generaal »

Heren,

Onlangs een gekleed tenue van een majoor aan de collectie toegevoegd op de naam van R.Helmer. Deze man was in de meidagen C 3-14 GB in de Bathstelling in Zeeland. Over het vooroorlogse gedeelte heb ik al behoorlijk wat informatie gevonden, maar over het naoorlogse gedeelte niet. Mijn oudste naam/ranglijst is van 1958 en daar staat hij niet meer in. Mijn vermoeden is dat hij ergens tussen 1945 en 1948 is bevorderd tot majoor. De info vwb bevorderingen die ik tot nu toe heb is de volgende:

Geboren 1902
2e luitenant 6-9-1926
1e luitenant 6-9-1930
Kapitein ?-?-1939

Wat ik graag zou willen weten zijn de naoorlogse bevordering(en) en welke onderscheidingen hij volgens de naam/ranglijst heeft. Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,

Richard

P.s. Als iemand nog een witte verenpluim voor de zwarte kepie en een fouragère voor een majoor in de verkoop heeft, daar ben ik ook al mee geholpen.
generaal

Re: Info gezocht over "Helmer"

Bericht door generaal »

Heren, inmiddels al de benodigde info gekregen. Bevordering tot majoor 1-11-1949, en als laatste vermeld in 1957 met dezelfde rang en officierskruis.
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”