Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Schoonvader.

Plaats reactie
vutter

Schoonvader.

Bericht door vutter »

Hij sprak er met geen woord over maar ik vermoed dat pa bij het KNIL heeft gediend. Hij is geboren in 1906 en ik denk dat hij rond 1927 naar
de oost is vertrokken. Er is slechts een foto van hem uit zijn militaire tijd en een mapje met 12 foto,s uit Cairo, kanaal en Suez. Is het mogelijk
om aan zijn uniform te zien dat hij voor het KNIL naar de oost is gezonden?
P1040061 (Middel).JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Pieters

Re: Schoonvader.

Bericht door Pieters »

Hallo Vutter,

ja inderdaad gekleed in zijn attila en met kepie met witte kwast en oranjekleurige wollen fouragere zal ie wel bij de infanterie zijn ingedeeld geweest.
De foto's van Cairo, Suezkanaal en Suez zijn een bewijs daarvoor dat ie met de boot naar Indie onderweg was als KNIL militair.
Je kunt bij het Nationaal Archief naar hem zoeken en kun je zijn Legernummer, naam van de boot en debarcatie te weten komen en waar ie zoal in Indie verbleef. Mooie foto overigens!
vutter

Bericht door vutter »

Bedankt voor je snelle reactie Pieters. Een mooie voorzet om verder te speuren. Hij was een fijne schoonvader, erg gesloten, wie weet wat hem
diep geraakt heeft. Ik wil toch graag meer van hem weten dus zet mijn speurneus op.
Pieters

Bericht door Pieters »

Familienaam en ongeveer de/het vertrekdatum/jaar is al genoeg om hem op te sporen. Daarna krijg je een uittreksel te zien met o.a. daarop legernummer en verder bijzonderheden omtrent zijn verblijf in Indie.
Veel succes!
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Bericht door Paul Joosten »

Je kunt informatie opvragen bij het Nationaal Archief, klik hier. Komt je quizvraag ook uit zijn hoek?
vutter

Bericht door vutter »

Bedankt voor de info mannen, hier kan ik iets mee.
Mijn quizvraag zou ook in die tijd kunnen spelen maar als bodemvondst komt ie van een zekere locatie.
Plaats reactie

Terug naar “Knil”