Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!
Toevallig dat je dit nu plaats.
Ik heb een tijdje geleden een van de twee kunsternaars (leraren) die dit project gedraaid hebben ontmoet, van hem kreeg ik de volgende informatie.
Van dit embleem zijn er een kleine 20 stuks gemaakt, door de twee leraren dit dit project begeleiden (die zelf ook de training hebben gevolgd).
Het embleem is gemaak van giethars en daarna goud gespoten, als achtergrondje is een omgedraaid limburgse jagers achtergrondje gebruikt.
Als sluitbeugel was een stuk electriciteitsdraad gebruikt.
Zoals een van de makers zelf zei "Het is dus geen strak metalen embleem geworden, maar een kunstproduct"
Het onderdeel noemt zichzelf DAAR (Dutch Airborne Art Rangers) en is te herkennen aan de zilvergrijze baret met daarop dus dit baretembleem van een zwaard en penseel met de tekst Bunbu Itchi.
Deze oude samoerai-spreuk betekent: Met zwaard en penseel.
Ik kan van de week nog een afbeelding er op zetten maar mijn exemplaar komt overeen met het plaatje hierboven, is dus ook een van die 20.
En voor iedereen die nu die kunstenaars gaat benaderen, ze zijn op... ik heb zelf een van de twee (laatste) eigen exemplaren van de kunstenaar zelf gehad.