Franse hoofddeksels in de Volkskrant

Plaats reactie
Carla Castanedos

Franse hoofddeksels in de Volkskrant

Bericht door Carla Castanedos » 24 jul 2016, 21:38

http://www.volkskrant.nl/kijkverder/201 ... index.html

Klik op "archief" en dan op de foto met de kast met képis, sjako's enzovoort, getiteld "Flexibel".

Hans Aarsman heeft wekelijks een stuk in de Volkskrant, waarin hij commentaar geeft bij een of andere foto uit het nieuws. Hij kijkt dan naar allerlei kleine details en probeert daaruit conclusies te trekken over het grote geheel. Helaas mist hij in dit geval basiskennis van het onderwerp, met als gevolg een hoop lauwtoffe borrelpraat.
Laatst gewijzigd door Carla Castanedos op 20 dec 2016, 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Welcome to the internet, where men are men, women are also men and children are the FBI.

Flip126

Re: Franse hoofddeksels in de Volkskrant

Bericht door Flip126 » 26 jul 2016, 09:06

Mooie foto. Alleen jammer dat de auteur
- zo neerbuigend moet doen ("apenpakjes");
- kennelijk niet beter weet of de parade heeft op de 13e plaatsgevonden;
- schrijft over een pet van een vijfsterrengeneraal terwijl het "gewoon" een viersterrengeneraal is (maar in Frankrijk dragen opperofficieren nu eenmaal een sterretje meer dan in de rest van de beschaafde wereld) en
- de kepies van de Gendarmerie Nationale (rechtsonder) aanziet voor die van het Vreemdelingenlegioen ....
Genoeg verbeterpuntjes, zou ik zo denken.
Even terzijde: ik heb de parade dit jaar bekeken vanaf de tribune langs de Champs-Elysées. En ja, ik heb genoten!

Groet,

Wil.
ik verzamel alles dat de KL (incl. KMar en KMC) droeg op/bij de jas/jak DT/VT 1963.
Daarnaast KMar vanaf 1998, Rijkspolitie en buitenlandse MP.

Plaats reactie

Terug naar “Buitenlandse Militaria”