Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Die domme mariniers toch.

een plaats om te bespreken wat er volgens jouw niet klopt aan de inhoud van boeken en websites aangaande beschrijvingen van nederlandse militaria.
Plaats reactie
Marineman
Forumbaas

Die domme mariniers toch.

Bericht door Marineman » 20 mar 2012, 13:40

Volgens de internationaal vermaarde en alom bekende schrijvers* D. Beumer en C. Fleischacker die in hun boek"Onderscheidingstekens van de Koninklijke Marine" melding maken van het Korpsembleem "qua patet orbis" gedragen op de linkermouw!

Die domme Mariniers toch dragen ze dat embleem al 60 jaar aan de verkeerde kant.Of zal het zo zijn dat dit een van de 173 fouten is die in dit boek staan?

*Niet mijn kwalificatie overigens
Groeten

Fred

Verzamelaar van Marine emblemen en Ambtscostuums

Ed van Engeland

Re: Die domme mariniers toch.

Bericht door Ed van Engeland » 20 mar 2012, 15:29

Marineman schreef: Die domme Marine toch dragen ze dat embleem al 60 jaar aan de verkeerde kant.
Hahaha, met mariniers weet je het nooit :twisted:
Wat denk je zelf?
"de taak van de historicus is mythen te ontzenuwen, niet mythen toe te voegen"

"hoe beter je kijkt, hoe meer je ziet"

Marineman
Forumbaas

Bericht door Marineman » 20 mar 2012, 18:13

Ed,

Wij verzamelaars zijn trouwens ook fout. Want laat ik nou altijd gedacht hebben dat het gedrukte korps embleem met lint van de Mariniers op het dungaree pak in 1947 al gedragen werd. Volgens deze vermaarde schrijvers is dit niet zo en kwam het embleem pas in 1962 op deze jas terecht!

Vreemd want ik zie wel veel fotos van voor 1962 waarin dit embleem al gedragen word! Zal dit geretoucheerd zijn en het een grote misleiding en samenzwering zijn aan de kant van de Marine?
Groeten

Fred

Verzamelaar van Marine emblemen en Ambtscostuums

Ed van Engeland

Bericht door Ed van Engeland » 20 mar 2012, 20:17

Marineman schreef:Ed,

Wij verzamelaars zijn trouwens ook fout. Want laat ik nou altijd gedacht hebben dat het gedrukte korps embleem met lint van de Mariniers op het dungaree pak in 1947 al gedragen werd. Volgens deze vermaarde schrijvers is dit niet zo en kwam het embleem pas in 1962 op deze jas terecht!

Vreemd want ik zie wel veel fotos van voor 1962 waarin dit embleem al gedragen word! Zal dit geretoucheerd zijn en het een grote misleiding en samenzwering zijn aan de kant van de Marine?
Vroegwijze of visionaire mariniers, nee dat zal toch niet... :shock:
"de taak van de historicus is mythen te ontzenuwen, niet mythen toe te voegen"

"hoe beter je kijkt, hoe meer je ziet"

hbresser
Erelid
Contacteer:

Bericht door hbresser » 20 mar 2012, 21:26

Ed van Engeland schreef:visionaire mariniers
Contradiction in terms !
:P
www.militariaverzamelaar.nl