Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Hier word ik nu een beetje droevig van.

een plaats om te bespreken wat er volgens jouw niet klopt aan de inhoud van boeken en websites aangaande beschrijvingen van nederlandse militaria.
Plaats reactie
Het Fortje

Hier word ik nu een beetje droevig van.

Bericht door Het Fortje » 28 jan 2013, 21:35

Knoop Nederl. Indie Royal Interocean Lines op Marktplaats.
Advertentie 639568048

Een uitvoering, die tientallen jaren ( 1947-1976) door honderden RIL officieren gebruikt zijn en waarvan er hier nog tientallen in voorraad zijn aanbieden met een idiote vraagprijs.

Ik weet het, vragen kan altijd, maar op deze manier ontstaat er een verkeerd beeld van de verzamelwaarde van een Nederlandse uniformknoop.

Het Fortje

Re: Hier word ik nu een beetje droevig van.

Bericht door Het Fortje » 29 jan 2013, 11:04

Kleinspul, klopt helemaal en het heeft me ook al een behoorlijk aantal aanvullingen op de verzameling opgeleverd. Maar wat betreft verkopers op Marktplaats : Mensen mogen van mij gerust dom zijn, alleen........ ik moet er geen last van hebben.

Hier nog zo'n voorbeeld, waar zelfs gerenomeerde verzamelaars intrappen. Op mijn vraag of de Marktplaats aanbieder er een foto van de achterkant van de speld bij wil zetten , geen reactie
KPM speld knoop.jpg
KPM speld knoop opgelegd 001.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Flip126

Bericht door Flip126 » 29 jan 2013, 22:54

Ik word net zo droevig van mensen die weten dat een object (veel) meer waard is dan ze bieden.
Wat mij betreft is en blijft het een kwestie van wat de gek ervoor geeft.
Overigens, ik heb weer een paar doosjes knopen liggen. Iemand interesse om te grasduinen? Graaien mag niet meer, dat is passé!

Groet,

Wil.
ik verzamel alles dat de KL (incl. KMar en KMC) droeg op/bij de jas/jak DT/VT 1963.
Daarnaast KMar vanaf 1998, Rijkspolitie en buitenlandse MP.

Het Fortje

Bericht door Het Fortje » 29 jan 2013, 23:52

Mooi woord , grasduinen. Vraag me af waar daar de oorsprong van te vinden is.

Als verzamelaar uniformknopen maritiem Nederland altijd belangstelling en ik ben ook bij ontbrekende knopen bereid daar een eerlijke prijs voor te betalen.

Kleinspul, had de NedLloyd knopen gezien, evenals de diep droevige omschrijving van de andere items, die deze aanbieder op MP heeft staan.

Plaats reactie

Terug naar “Foutje bedankt”