Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Krikke? Bijzonder naamlint

een plaats om te bespreken wat er volgens jouw niet klopt aan de inhoud van boeken en websites aangaande beschrijvingen van nederlandse militaria.
Plaats reactie
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Krikke? Bijzonder naamlint

Bericht door Paul Joosten » 05 sep 2013, 21:38

Op Facebook staat op de bedrijfspagina van Zr. Ms. Amsterdam, momenteel in de West, deze foto:

Afbeelding
met het volgende bijschrift:
In het kader van de navybadges en ook speciaal voor de vader van Sander......speciale naambadges!

korporaal
Moderator

Re: Krikke? Bijzonder naamlint

Bericht door korporaal » 05 sep 2013, 23:05

En dan te bedenken dat ik er ook een heb gezien met de naam slikboer.....
Groeten Jurgen

Herinner je gisteren, droom van morgen. Maar leef vandaag!

Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Bericht door Paul Joosten » 06 sep 2013, 08:12

De familienaam Krikke komt wel meer voor. Het bijzondere zit 'm in de combinatie met het vraagteken. Dat heb ik nog niet eerder op een naamlint gezien. Navraag leert dat het eigen aanmaak was bij een van de internetnaamlintleveranciers.

Spraakverwarring

Bericht door Spraakverwarring » 06 sep 2013, 17:34

Bij het CLAS is er een logistieke eenheid (230 clustercompagnie, dacht ik) waar al het personeel een door Asterix en Obelix geïnspireerde bijnaam heeft, bij bepaalde gelegenheden draagt men ook naamlinten met die bijnaam erop (ksnapnix, kannix, doetnix, etc.).

korporaal
Moderator

Bericht door korporaal » 07 sep 2013, 16:16

Is dat niet 270 muncie?
Groeten Jurgen

Herinner je gisteren, droom van morgen. Maar leef vandaag!

Flip126

Bericht door Flip126 » 07 sep 2013, 17:00

Met het vraagteken lijkt het me meer een oneerbaar voorstel dan een naamlint. Maar misschien kent niet iedereen de andere (of toch nadere?) betekenis van het werkwoord.

Overigens herinner ik mij het verhaal van een Inspecteur van 's Rijks Belastingen, die de leiding had over een actie betreffende prostitutiepanden in het Haagse. De beste man heette Bikker. Naar men mij toen vertelde goed Haags voor pooier. En wie zegt dat je met de fiscus nie ken lagge??

Groet,

Wil.
ik verzamel alles dat de KL (incl. KMar en KMC) droeg op/bij de jas/jak DT/VT 1963.
Daarnaast KMar vanaf 1998, Rijkspolitie en buitenlandse MP.

Spraakverwarring

Bericht door Spraakverwarring » 08 sep 2013, 14:36

korporaal schreef:Is dat niet 270 muncie?
Vroeger wel, maar die bestaat niet meer. De taken worden nu uitgevoerd door de clustsercompagnie. Zie o.a. deze pagina. Voor zover ik weet (maar ik ben geen B&T-er) is deze traditie van 270 muncie door 230 clcie overgenomen.

Plaats reactie

Terug naar “Foutje bedankt”