Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

hoofddeksels verkeerd om gedragen

een plaats om te bespreken wat er volgens jouw niet klopt aan de inhoud van boeken en websites aangaande beschrijvingen van nederlandse militaria.
Plaats reactie
maanprins
Erelid
Contacteer:

hoofddeksels verkeerd om gedragen

Bericht door maanprins » 18 jul 2017, 11:32

Het viel mij op foto's op de hoofddeksels bij het koninklijk huis nog wel eens verkeerd worden gedragen.
Bij de hoge hoed bijvoorbeeld hoort de oranje rozet aan de linkerkant van de hoed te worden gedragen.
Tijdens de openstelling van de koninklijk stallen in den Haag in 2016 was deze hoed te zien, waarbij de rozet aan de rechterzijde te zien is.
Wellicht dat het voor het publiek decoratiever was om hem zo neer te zetten, maar hij zit hier toch echt verkeerd om.

Afbeelding

Op de steken van de lakei en de koetsier majoor wordt de rozet gedragen aan de rechterzijde.

Op een foto van de rijtoer van het huwelijk van Juliana, zien we op de foto twee lakeien.
De voorste van de twee heeft zijn steek verkeerd om opgezet! :?

Afbeelding

Zelfs bij het maken van foto's voor een uitgave over de koninklijke stallen draagt de koetsier majoor de steek verkeerd om, terwijl de beschrijving op de pagina ernaast precies uitlegt hoe het de bedoeling is. :roll:
(De Koninklijke stallen, Bataafse leeuw, 1984)

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben waarschijnlijk de enige die er erg in heeft :D

patrickh

Re: hoofddeksels verkeerd om gedragen

Bericht door patrickh » 19 jul 2017, 14:37

:lol:
Afficheverzamelaar, heb je wat liggen, geef me een berichtje!

maanprins
Erelid
Contacteer:

Re: hoofddeksels verkeerd om gedragen

Bericht door maanprins » 21 jul 2017, 15:17

Een minister kan het ook :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie

Terug naar “Foutje bedankt”