Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!
Politie emblemen
- Dr.Bedlo
- Moderator
Politie emblemen
Mijn verzamelinkje van Politie emblemen na ongeveer 1955. Ik vraag mij af of ik ze nu compleet heb en of er misschien nog politie pet emblemen zijn die ik niet ken en dus ook niet op het kartonnetje zitten. Kortom voor aanvullende gegevens houd ik mij aanbevolen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten
Fred
Fred
- Pontonnier12
- Adjudant
Re: Politie emblemen
Marineman schreef:Mijn verzamelinkje van Politie emblemen na ongeveer 1955. Ik vraag mij af of ik ze nu compleet heb en of er misschien nog politie pet emblemen zijn die ik niet ken en dus ook niet op het kartonnetje zitten. Kortom voor aanvullende gegevens houd ik mij aanbevolen.
Mag ik u vragen verzameld u nog meer van de Politie ,en heeft u nog iets dubbel misschien kunnen we ruilen .
Graag hoor ik even van u.
- Dr.Bedlo
- Moderator
Bedankt. Weer iets geleerd. Wel,neusgierig wat er daarvoor,gedragen werd. Ik dacht een granaat.of toch een leeuw.kleinspul schreef:Je RP emblemen zijn ingevoerd in 1965 en je Gempo exemplaren (meen ik) in 1961.
Groeten
Fred
Fred
- Dr.Bedlo
- Moderator
Helaas. Dit is het enigste dat ik heb betreffende.Pontonnier12 schreef:Marineman schreef:Mijn verzamelinkje van Politie emblemen na ongeveer 1955. Ik vraag mij af of ik ze nu compleet heb en of er misschien nog politie pet emblemen zijn die ik niet ken en dus ook niet op het kartonnetje zitten. Kortom voor aanvullende gegevens houd ik mij aanbevolen.
Mag ik u vragen verzameld u nog meer van de Politie ,en heeft u nog iets dubbel misschien kunnen we ruilen .
Graag hoor ik even van u.
Groeten
Fred
Fred
- korporaal
- Moderator
Zie bijgevoegde platen, gemeentepolitie droeg de leeuw.
Groeten Jurgen
Herinner je gisteren, droom van morgen. Maar leef vandaag!
Herinner je gisteren, droom van morgen. Maar leef vandaag!
-
- KOL
Hier zie ik ook een ander embleem vd Rijkspolitie 1966:
http://collectie.politiemuseum.nl/detai ... entpriref=#
Afficheverzamelaar, heb je wat liggen, geef me een berichtje!
- Het Fortje
- GEN
Nog een fraai politie embleem.
- Dr.Bedlo
- Moderator
- Het Fortje
- GEN
Ja en ook weer in zilverkleur uitvoering. Maar welke dienst goud- en welke zilverkleur .
Van Maritiem Digitaal geleend :
Messing petembleem Werfpolitie met witte invulling. Kroon met lint eronder met daarin de tekst: 'Werfpolitie'. In de jaren 1930 werd de bewaking van de marinewerven Amsterdam, Hellevoetsluis en Willemsoord te Den Helder door afzonderlijke eenheden van de Werfpolitie uitgevoerd. De Werfpolitie kende aanstellings- noch bevorderingseisen. Toch was er een rangenstelsel aanwezig (zoals bijvoorbeeld beambte van politie A en hoofdbeambte). Op 2 oktober 1950 werd het Marinewakerskorps ingesteld. Dit korps werd 'gevuld' met zowel personeel van de Werf-politie, als met personeel van de M.E.-politie te Soerabaja.
Van Maritiem Digitaal geleend :
Messing petembleem Werfpolitie met witte invulling. Kroon met lint eronder met daarin de tekst: 'Werfpolitie'. In de jaren 1930 werd de bewaking van de marinewerven Amsterdam, Hellevoetsluis en Willemsoord te Den Helder door afzonderlijke eenheden van de Werfpolitie uitgevoerd. De Werfpolitie kende aanstellings- noch bevorderingseisen. Toch was er een rangenstelsel aanwezig (zoals bijvoorbeeld beambte van politie A en hoofdbeambte). Op 2 oktober 1950 werd het Marinewakerskorps ingesteld. Dit korps werd 'gevuld' met zowel personeel van de Werf-politie, als met personeel van de M.E.-politie te Soerabaja.
- Het Fortje
- GEN
Wel geen embleem, maar wel POLITIE
-
- KOL
Zie nu dat de link naar bedoelde embleem niet werkt, maar tik bv petembleem in, of emblemen, en je ziet vanalles langs komen. Mooie site!patrickh schreef:Hier zie ik ook een ander embleem vd Rijkspolitie 1966:
Afficheverzamelaar, heb je wat liggen, geef me een berichtje!