Wie weet wat de laatst versie is van de Uniformvoorschriften Koninklijke Luchtmacht?
Ik zag kortgeleden een majoor van de luchtmacht met een pet met enkelzijdig eikenloof, hetgeen naar mijn weten alleen gedragen wordt door kolonels.
De militairen in de rang van majoor t/m de luitenant-kolonel dragen een goudkleurige bies op de klep.
Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!
Recente uniformvoorschiften KLu
- flight
- BGEN
Recente uniformvoorschiften KLu
Nederlandse Militaire Luchtvaart.
-
- LKOL
Re: Recente uniformvoorschiften KLu
Deze heb ik net op internet gevonden. Is al wel 4 jaar oud, maar ik weet niet of er nog een recentere versie is.
Overigens heb ik deze nog niet doorgenomen!
http://www.avrm.nl/wp-content/uploads/2 ... ef-KLu.pdf
Groeten,
Richard
Overigens heb ik deze nog niet doorgenomen!
http://www.avrm.nl/wp-content/uploads/2 ... ef-KLu.pdf
Groeten,
Richard
- A.P. Schoones
- Adjudant
De goudkleurige bies is naar mijn weten komen te vervallen met de komst van het nieuwe luchtmacht uniform.
De enkele rij eikenloof wordt nu toegepast voor alle hoofdofficieren van de KLu, net als bij de KL en KMar.
De enkele rij eikenloof wordt nu toegepast voor alle hoofdofficieren van de KLu, net als bij de KL en KMar.
- flight
- BGEN
Dat is gebleken, maar zijn de uniformvoorschriften overeenkomstig aangepast?A.P. Schoones schreef:De goudkleurige bies is naar mijn weten komen te vervallen met de komst van het nieuwe luchtmacht uniform.
Nederlandse Militaire Luchtvaart.
- tuppie65
- SMJR
Ja klopt nieuwe DT is enkele rij eikenloof geworden.
Nu heb ik de vraag gesteld bij de kledingcommissie klu, daar het oude avondbaadje nog wordt gedragen, hoe zit het dan met de pet krijgen de majoor en overste een "oude" kolonels pet of dragen ze dan wel weer de gouden bies??
nog geen antwoord op gehad !!
Nu heb ik de vraag gesteld bij de kledingcommissie klu, daar het oude avondbaadje nog wordt gedragen, hoe zit het dan met de pet krijgen de majoor en overste een "oude" kolonels pet of dragen ze dan wel weer de gouden bies??
nog geen antwoord op gehad !!
- maanprins
- Erelid
- Contacteer:
Ik heb in mijn collectie een aantal exemplaren.
1 van de petten heeft zelfs een goudkleurige stormband.
Een andere pet heeft eikenloof dat voor de helft een andere kleur heeft. Dit is er niet op aangebracht, maar werkelijk zo vervaardigd.
1 van de petten heeft zelfs een goudkleurige stormband.
Een andere pet heeft eikenloof dat voor de helft een andere kleur heeft. Dit is er niet op aangebracht, maar werkelijk zo vervaardigd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verzamelaar van Nederlandse hoofddeksels. Militair, Politie en Koninklijk huis.
Voornamelijk van vóór 1900, maar ook het ceremonieel van Prinsjesdag.
Voornamelijk van vóór 1900, maar ook het ceremonieel van Prinsjesdag.