Beste Forumleden
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag iets met jullie delen, ik ben in het bezit van een kleine wat mij verteld is een LVA wing (luchtvaartafdeling) ik weet dat hier meerdere kenners van de nederlandse luchtvaart rondwaren en ben heel benieuwd wat jullie mening hierover en hoe oud hij ongeveer is.
De wing is 49mm breed van vleugeltip tot vleugeltip,
de hoogte is van de bovenkant oranje zon tot de snavel beneden 13mm
op de achterkant op de zon en de linkervleugel kun je nog zien dat hij verguld is geweest maar het meeste is er jammergenoeg vanaf gegaan in de loop der tijd,..
ik heb op de site van militair museum soesterberg een soortgelijke gezien alleen is dit een kleinere reverspeld van de LVA, maar is qua vorm en uiterlijk hetzelfde, deze foto zal ik ook toevoegen.
zoals ik al aangaf ik ben heel benieuwd naar jullie meningen over de leeftijd en hoe en waarop hij gedragen werd.
Met vriendelijke groet Jarno
Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!
LVA Wing brevet luchtvaartafdeling?
-
- SLD2
LVA Wing brevet luchtvaartafdeling?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door fokker op 21 jun 2020, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- SLD2
Re: LVA Wing brevet luchtvaartafdeling?
om te vergelijken heb ik deze door mij bewerkte foto toegevoegd, daar zie je mijn wing naast de reverspeld LVA van militair museum soesterberg jammer genoeg kun je de foto van de soesterberg website nmm niet beter bekijken
groeten Jarno
groeten Jarno
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- jan viotta
- KAP
souvenir-speldje dit of om aan de verloofde of moeders te geven. zie je wel vaker. Ik schat jaren 30. Kan ook MLD zijn
Jan Viotta
Jan Viotta
Verzamelaar Nederlandse Militaire Luchtvaart
-
- SLD2
Hallo Jan
Dank voor uw reactie en het delen van uw kennis op dit speldje, dus als ik het goed begrijp werd dit niet door vliegers zelf gedragen? was er dan een soort van souvenir winkel op de basis zelf of moest men deze bij een juwelier laten aanmaken? wel heel mooi om te horen dat hij echt uit deze lang vervlogen nederlandse luchtvaart periode komt!
ik dacht nu heb ik iets aparts gevonden!! ik had dit zelf nog nooit gezien van de nederlandse luchtvaart,. maar het is dus eigenlijk een standaard souvenir speldje,.
groet Jarno
Dank voor uw reactie en het delen van uw kennis op dit speldje, dus als ik het goed begrijp werd dit niet door vliegers zelf gedragen? was er dan een soort van souvenir winkel op de basis zelf of moest men deze bij een juwelier laten aanmaken? wel heel mooi om te horen dat hij echt uit deze lang vervlogen nederlandse luchtvaart periode komt!
groet Jarno
- Dr.Bedlo
- Moderator
Ja...Vooral in Engeland waren deze populair . ga maar eens zoeken op sweetheart broches.
Groeten
Fred
Fred
-
- SLD2
Hallo Fred
Ik heb onder sweetheart broches gegoogeld en ik heb er leuke verhalen over gelezen, ook dat dit in de 1e wereldoorlog al ontstaan is, ik ben heel blij met de antwoorden op mijn vragen door de kenners hier! heeft iemand hier ook 1 van deze speldjes in zijn verzameling?
Bedankt en groet Jarno
Ik heb onder sweetheart broches gegoogeld en ik heb er leuke verhalen over gelezen, ook dat dit in de 1e wereldoorlog al ontstaan is, ik ben heel blij met de antwoorden op mijn vragen door de kenners hier! heeft iemand hier ook 1 van deze speldjes in zijn verzameling?
Bedankt en groet Jarno