Goeden dag allen leden, een week actief hier, dan maar gelijk met de billen bloot!
Enig idee voor wie deze kaars bestemt was, denk daar bij hoge officieren
Of was dit een kaars voor algemeen herdenken?
Ik heb totaal geen idee en kan er niets over vinden.
Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!
Gedenkkerze/Weltkriegskerze in Granatenform.
- DUTCHPYROPASSION
- SLD1
Gedenkkerze/Weltkriegskerze in Granatenform.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik gaan voor niets minder dan real stuff, de fake pluk je er zo tussen uit!
- Paul Joosten
- Moderator
- Contacteer:
Re: Gedenkkerze/Weltkriegskerze in Granatenform .
Eens zien of ik hem voor je rechtop kan zetten. Wonderlijke combinatie, granaat en kaars. Hoe kom je eraan? Er staat heel wat tekst op zo te zien, geeft die nog een aanwijzing? Het is overduidelijk geen Nederlandse militaria, het zou dus toeval zijn wanneer iemand op dit forum daar meer van zou weten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Spraakverwarring
- BGEN
Re: Gedenkkerze/Weltkriegskerze in Granatenform.
Het lijkt erop dat de Duitstalige versie van het Onze Vader ("Vater Unser") er op staat. Als je googled op "kerze vater unser" vind je duizenden hits, kennelijk is een dergelijk object in het Duitstalige gebied niet ongebruikelijk. Een versie in de vorm van een granaat vond ik echter niet.
Het lijkt me eerlijk gezegd niet iets officieels. Ik denk dat je het gebruik meer in de kerkelijke/liturgische richting moet zoeken i.p.v. militair, b.v. te gebruiken in een kerkdienst of herdenking op of rond Volkstrauertag (zeg maar de Duitse versie van dodenherdenking), hoewel Volkstrauertag niet primair een kerkelijke herdenkingsdag is.
Het lijkt me eerlijk gezegd niet iets officieels. Ik denk dat je het gebruik meer in de kerkelijke/liturgische richting moet zoeken i.p.v. militair, b.v. te gebruiken in een kerkdienst of herdenking op of rond Volkstrauertag (zeg maar de Duitse versie van dodenherdenking), hoewel Volkstrauertag niet primair een kerkelijke herdenkingsdag is.
NUNTIUS TRANSMITTENDUS - Regiment Verbindingstroepen
- DUTCHPYROPASSION
- SLD1
Re: Gedenkkerze/Weltkriegskerze in Granatenform.
Thnxxxx voor het beantwoorden , ik ga hem toch een keer laten vertalen ..... misschien kom ik er dan achter wat de achtergrond is.
Bij toeval kwam ik hem tegen op ebay , na heel veel zoeken kan ik er totaal niets over vinden.
Bij toeval kwam ik hem tegen op ebay , na heel veel zoeken kan ik er totaal niets over vinden.
Ik gaan voor niets minder dan real stuff, de fake pluk je er zo tussen uit!