Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

"VAN MACHINIST TOT SCHEEPSWERKTUIGKUNDIGE" boek VOSMOGA

Plaats reactie
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

"VAN MACHINIST TOT SCHEEPSWERKTUIGKUNDIGE" boek VOSMOGA

Bericht door Paul Joosten »

Enkele jaren geleden verscheen een fraai gedenkboek van de opleidingen tot machinist, later scheepswerktuigkundige, te Amsterdam. Het is uitgegeven door de Vereniging Oud-Studenten Maritieme Opleidingen Groot Amsterdam VOSMOGA en nog te bestellen via hun website. In de bijlage een beschrijving die ik daar aantrof:
boek-KvM.pdf
Voor mij bleek het een feestje van herkenning omdat ik in schooljaar 1974-1975 ook een helaas mislukte poging waagde deze opleiding te volgen. Door toeval hoorde ik van het boek en het lukte me om een exemplaar te bemachtigen. Dit is de cover:
Van machinist tot scheepswerktuigkundige boek cover.jpg
Het boek is fraai uitgevoerd en voorzien van een harde kaft. Behalve veel foto's en beschrijvingen bevat het ook uitgebreide naamlijsten. Leuk om jezelf tegen te komen en de namen te herkennen van althans een deel van je klasgenoten. Het heeft nu een mooi plekje in mijn boekenkast.

Helaas is er weinig te vinden over de uniformen, knopen, emblemen en insignes. Afbeeldingen laten wel het een en ander zien maar geen beschrijvingen. Ik ben erg benieuwd wie daarover meer kan vertellen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het Fortje

Re: "VAN MACHINIST TOT SCHEEPSWERKTUIGKUNDIGE" boek VOSMOGA

Bericht door Het Fortje »

Kaatje of Kweekschool voor de Zeevaart in Amsterdam. Er is nog meer van Paul.

Zeevaartschool petembleem Kaatje Archief Dordrecht 1923 J.J.H. Reppel.jpg
zeevaartschool Kaatje Amsterdam.jpg
Kweekschool 23 mm.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Koopvaardij”