Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Overdracht scheepsmodel Stad Geertruidenberg

Plaats reactie
Het Fortje

Overdracht scheepsmodel Stad Geertruidenberg

Bericht door Het Fortje »

Gisteren is het scheepsmodel van de Stad Geertruidenberg II ( bouwjaar 1862) overgedragen aan het museum De Roos in Geertruidenberg.
De bouwers van de modelbouwclub Het Stormanker in Breda hebben er het afgelopen anderhalf jaar met plezier aan gewerkt op verzoek van de vrienden van de Roos. Ik mocht het van de bouwers in ontvangst nemen en gelijk doorgeven aan de voorzitter van het museum.

Met de voorganger van dit schip, de Stad Geertruidenberg 1 is in 1849 het stoffelijk overschot van Koning Willem II van Geertruidenberg naar Rotterdam gebracht.
foto Niels Rinus Ron .jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vutter

Re: Overdracht scheepsmodel Stad Geertruidenberg

Bericht door vutter »

Da,s priegelwerk maar het resultaat is er dan ook naar. Zit er ook de stoom machine in ?
Het Fortje

Bericht door Het Fortje »

Nee, er is geen stoommachine ingebouwd. Ik heb wel een foto van het schip onder stoom wat door de bouwers gebruikt is om het model te maken.
Model Stad Geertruidenberg foto.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vutter

Bericht door vutter »

Ik heb het hele bouwverslag gelezen, wat een knap stuk werk en samenspel. Ik hou erg van priegelwerk, heb op zee zeilschepen in een fles gebouwd.
Nu restaureer ik mijn bodemvondsten, alleen om ze compleet te maken en niet om ze nieuw te laten lijken.
De lier lijkt zo uit een machinefabriek te komen, prachtig.
Ik ben een leek op het gebied van stoomschepen maar kreeg toch het e,e.a. mee van vader, die was machinist op een sleper van Wijsmuller in de
jaren 30 in de Perzische golf.
Plaats reactie

Terug naar “Mijn andere hobbies”