Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Ff voorstellen.

Niet verplicht, maar wel zo sociaal vind ik
Plaats reactie
martmarbus

Ff voorstellen.

Bericht door martmarbus »

Allereerst bedankt voor het accepteren bij dit forum.
Mart Marbus.
Als puppus 3 begon ik op 6 maart 1972 in Hollandse Rading mijn eerste militaire vorming.
Na de eerste weken ging ik door naar de matrozen opleiding om daarna in de wereld die Marine heet te stappen.
Mijn eerste plaatsing was mijnendienst squadron zuid, hr ms Brouwershaven / hr ms Beemster. Deze twee boten hielden elkaar varende.
Tijdens deze plaatsing heb ik mij naar de kazerne aldaar laten overplaatsen om het brevet hoornblazer te halen, waardoor ik op de zg grote boten werd geplaatst. Hr Ms van Speijk. Mijn eerste boot waar ik mij echt thuis voelde. Binnen de plaatsing periode mijn 1e duikersopleiding gedaan en door geplaatst naar hr ms Tjerk Hiddes. Tijdens deze plaatsing mijn 2e duikersopleiding tot duiker algemeen afgerond.
Hierna een paar maanden op DDG gezeten en daarna 1978 naar hr ms Poolster geplaatst.
1981 mocht ik mijn laatste varende plaatsing, hr ms de Ruyter tot 01-01-82 volmaken om de laatste 3 maanden van mijn diensttijd op de Mijnendienstkazerne uit te dienen.
15 maart 1982 mijn nieuwe job. Het MBK.
Waar ik zo'n 30 als gezagvoerder op de patrouilleboot heb dienst gedaan.
Tot 30-01-2016 gediend bij het MBK /DBBO.
30-01-2016 ben ik met FLO gegaan en ben nu met pensioen.
Ik doe vrijwilligerswerk bij de grootste vereniging van (denk ik) de krijgsmacht.
Het MBSOV.
Ik denk dat dit wel een mooi voorstel rondje is.
Nu ga ik het forum door spitten.
Laatst gewijzigd door martmarbus op 21 jan 2022, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.
(@Dolf Jansen)
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Re: Ff voorstellen.

Bericht door Paul Joosten »

Van harte welkom Mart, we zijn elkaar in het verleden wel eerder tegen gekomen. Veel plezier hier op het forum!
Het Fortje

Bericht door Het Fortje »

Welkom en succes met doorspitten. Er is in de loop der jaren heel veel informatie op dit forum geplaatst.
Schiavona13
Moderator

Bericht door Schiavona13 »

Welkom op het forum !
Gezocht Alles met betrekking tot Eere- en presentatie sabels
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor”