Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Identificatie vermoedelijk Afghanistan emblemen

Plaats reactie
Mike_utrecht

Identificatie vermoedelijk Afghanistan emblemen

Bericht door Mike_utrecht »

Ik ben al dik een uur aan het Googlen, maar kom er niet uit en zet nu de hulplijn in.
Wie herkent en kan mij meer vertellen over deze 2 emblemen? Deze zaten bij een partij emblemen waaronder ISAF emblemen, daarom vermoed ik dat deze met Afghanistan te maken hebben.
Ik hoor het graag!
Alvast bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Carla Castanedos

Re: Identificatie vermoedelijk Afghanistan emblemen

Bericht door Carla Castanedos »

Rechter embleem lijkt wel een variant op het wapen van Mozambique.
Welcome to the internet, where men are men, women are also men and children are the FBI.
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Bericht door Paul Joosten »

Gezien het gebruikte alfabet is de rechter badge zeker niet uit Mozambique. Het lijkt een variant op Arabisch of Farsi, wat aannemelijk maakt dat het in ieder geval uit de regio van Afghanistan komt. De tweede letter van links kan ik echter niet determineren. Van links naar rechts zie ik de letters Ya, ?, Alif en Ha. Aangezien dit schrift van rechts naar links gelezen wordt zou je de volgorde nog moeten omdraaien vermoed ik. Mocht je zelf verder willen zoeken kan je hier voor Arabisch en hier voor Farsi lettertekens kijken.
patman_nl

Bericht door patman_nl »

Zou het linker embleem voor Special Operation Advisory Team (SOAT ) van het Korps Commandotroepen kunnen staan?
Speciaal team om Afghanen te trainen om Taliban te arresteren.
Dit was de eerste hit op mijn zoekopdracht "S.O.A.T."
Mike_utrecht

Bedankt mbt S.O.A.T. Een zoekopdracht in combinatie met leger geeft inderdaad enkele hits. Zonder combinatie leger kom ik bij particuliere leer/les programma’s uit.
Het SOAT, dat gestationeerd is in Mazar-e-Sharif, is belast met het opleiden van de Afghaanse speciale eenheid Afghan Territorial Force-888 (ATF-888). De commando's verzorgen militaire training en vergezellen de Afghanen tijdens hun operaties om advies te verschaffen, en waar nodig assistentie te verlenen.[32] In mei 2019 verkreeg het SOAT toestemming om in geheel Afghanistan ingezet te worden.[33]
Carla Castanedos

Bericht door Carla Castanedos »

Over Mozambikanen in Afghanistan heb ik niks kunnen vinden. Mozambique heeft wel deelgenomen aan een paar internationale missies in Afrika en een op Oost-Timor.

In 2004 - 2009 zijn er 5 Mozambikaanse militairen als VN-waarnemer in Soedan (Darfoer) geweest (zie: https://peacekeeping.un.org/sites/defau ... mbique.pdf en https://sudantribune.com/article4268/).

In 2006 zijn hebben Mozambikaanse soldaten of politiemensen deelgenomen aan een missie van de Afrikaanse Unie op de Comoren, om daar te assisteren bij de verkiezingen (zie: https://au.int/sites/default/files/docu ... ocracy.pdf). Die missie bestond in totaal uit 462 man uit 9 verschillende landen.

Arabisch is in Soedan en op de Comoren een van de officiële talen. Zouden de (weinige) Mozambikanen die naar Darfoer of naar de Comoren zijn uitgezonden deze badge kunnen hebben gedragen?
Welcome to the internet, where men are men, women are also men and children are the FBI.
Shaktor

Bericht door Shaktor »

de vlag van Mozambique heeft exact hetzelfde logo
Shaktor

Bericht door Shaktor »

De soat is misschien een gecombineerde operatie met Duitsland ATF888
Dolk voor het KCT en de lauwerkrans van de Duiste KSK
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Gezien de overeenkomst met het embleem in de vlag moet de badge toch wel iets met Mozambique te maken hebben. Ik heb iemand gevonden die Arabisch spreekt en die meent de letters م ل غ ي te herkennen. Aan elkaar geschreven is dat ملغي wat volgens Google translate overeenkomt met geannuleerd. Als losse letters wordt het (in omgekeerde volgorde dus) M L G J. Mogelijk kan je daar verder mee? De M zou dan voor Mozambique kunnen staan.
Mike_utrecht

Het embleem S.O.A.T. Is nu verklaard.
Het tweede embleem zou inderdaad met Mozambique te maken hebben. Het embleem hoeft niet militair te zijn en hoeft niet Nederlands te zijn.
Wel heb ik kunnen vinden dat er een VN
missie was naar Mozambique, waar Nederland een aandeel in had: United Nations Operation in Mozambique (UNOMOZ): waar de Nederlandse bijdrage aan het ruimen van landmijnen in Mozambique 1993-1995 was.
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

In Mozambique worden geen Arabische lettertekens gebruikt dus zal die badge niet met een Nederlandse operatie in dat land te maken hebben.
sit

Bericht door sit »

Ik ben van mening dat het eerste embleem ook nog niet is geïdentificeerd.
De NLD bijdrage aan de S.O.A.T. / ATF 888 is een NLD/GE samenwerking.
Op het embleem staat europa afgebeeld (hoewel het SOAT deel uitmaakt van R.S.en dus een NAVO operatie is) en het is zeker niet een commandodolk of het zwaard uit het KSK embleem die zijn afgebeeld. Ook bestaat de takken krans van het KSK uit eikenbladeren en niet zoals afgebeeld olijftakken ( zoals UN-embleem). Mijn vermoeden : een fantasie embleem.
Plaats reactie

Terug naar “Koninklijke Landmacht”