Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!
Vraag over koopvaardij-uniformen
-
- LKOL
Vraag over koopvaardij-uniformen
Het matrozenuniform met hemdkraag en matrozenmuts, zoals bij de marine... is dat ooit gedragen op de koopvaardij?
Welcome to the internet, where men are men, women are also men and children are the FBI.
- Duifke
- KOL
Re: Vraag over koopvaardij-uniformen
Naar mijn weten nooit gedragen bij de koopvaardij ,tenzij door de miliciens koopvaardijkanonnier maar geloof niet dat die een uniform droegen aan boord.
- Het Fortje
- GEN
Carla, de omschrijving De koopvaardij omvat veel rederijen. In de tijd van de passagiersschepen waren er diverse maatschappijen zoals de Rotterdamsche Lloyd, de Holland Amerika Lijn, Stoomvaart Maatschappij Nederland, Java China Japan Lijn, Kon. Paketvaart Mij, Batavier lijn etc.
Iedere maatschappij had eigen voorschriften. Er werden in de jaren twintig en dertig mutsen gedragen met een band met de naam van de maatschappij of schip.
Ook zijn er matrozen uniformen bekend zoals bij de Holland Zuid Afrika Lijn. Ook bij de Holland Amerika Lijn werden door de matrozen uniformen met kraag gedragen.
Hier een paar voorbeelden. Als je meer wilt weten hoor ik het van je.
Er is een school geweest waar ze eigen knopen hadden .
Iedere maatschappij had eigen voorschriften. Er werden in de jaren twintig en dertig mutsen gedragen met een band met de naam van de maatschappij of schip.
Ook zijn er matrozen uniformen bekend zoals bij de Holland Zuid Afrika Lijn. Ook bij de Holland Amerika Lijn werden door de matrozen uniformen met kraag gedragen.
Hier een paar voorbeelden. Als je meer wilt weten hoor ik het van je.
Er is een school geweest waar ze eigen knopen hadden .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- LKOL
Vraag was inderdaad erg breed geformuleerd. Dank voor de antwoorden, zo krijg ik er toch iets meer een beeld bij.
Hier nog een voorbeeld dat ik toevallig tegenkwam, uit Engeland. Matrozenmuts plus trui met de naam van het schip erop: https://www.wivenhoehistory.org.uk/cont ... thur-shead
Hier nog een voorbeeld dat ik toevallig tegenkwam, uit Engeland. Matrozenmuts plus trui met de naam van het schip erop: https://www.wivenhoehistory.org.uk/cont ... thur-shead
Welcome to the internet, where men are men, women are also men and children are the FBI.