Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!
QUIZ
-
- KAP
Re: QUIZ
Ik zit al 2 dagen uren de waterlinie te ontrafelen, inunderen en Kringenwet zijn me helemaal duidelijk en houten huizen moesten in de hens
gezet worden bij vijandelijke activiteiten, ben nu aanbeland bij Nieuwersluis maar ga nog verder, ik hou niet van opgeven.
gezet worden bij vijandelijke activiteiten, ben nu aanbeland bij Nieuwersluis maar ga nog verder, ik hou niet van opgeven.
-
- KAP
Ben bij het volgende aanbeland: Fortwachterswoning bij Fort Uitermeer in de s,Gravelandse Vaart 1878, verbinding Hilversum met de Vecht.
Vanuit deze woning werden de sluizen in de vaart bediend tbv. inundatie van de omgeving. Het huis was veilig voor het Franse Contemporain
geschut.
Nu even ontspannen.
Vanuit deze woning werden de sluizen in de vaart bediend tbv. inundatie van de omgeving. Het huis was veilig voor het Franse Contemporain
geschut.
Nu even ontspannen.
-
- KAP
Eens kijken hoever ik nu ben gekomen.
Het blauwe varende huis verbind Weesp met de vuurlinie van Fort Uitermeer via de Vecht. Het fort is gebouwd ter verdediging van Amsterdam en
maakt deel uit van de verdedigingslinie rondom de stad en van daaruit werd de omgeving onder water (inundatie) gezet bij vijandelijke
activiteiten.
Het blauwe varende huis verbind Weesp met de vuurlinie van Fort Uitermeer via de Vecht. Het fort is gebouwd ter verdediging van Amsterdam en
maakt deel uit van de verdedigingslinie rondom de stad en van daaruit werd de omgeving onder water (inundatie) gezet bij vijandelijke
activiteiten.
- Aale
- GENMAJ
- Contacteer:
Helemaal goed!
Het nagebouwde vuurlinie huisje staatop een ponton
en wordt gebruikt voor excursies over de Vecht.
https://www.visitgooivecht.nl/nl/locat ... vuurlinie
Het is erg leuk en informatief. Al is het wel alsof je zelf de bezienswaardigheid bent.
Je wordt constant bekeken en gefotografeerd door anderen op het water.
Dat is een belevenis op zich.
De volgende vraag is voor jou.
Aalw
Het nagebouwde vuurlinie huisje staatop een ponton
en wordt gebruikt voor excursies over de Vecht.
https://www.visitgooivecht.nl/nl/locat ... vuurlinie
Het is erg leuk en informatief. Al is het wel alsof je zelf de bezienswaardigheid bent.
Je wordt constant bekeken en gefotografeerd door anderen op het water.
Dat is een belevenis op zich.
De volgende vraag is voor jou.
Aalw
- Paul Joosten
- Moderator
- Contacteer:
Geldt dat niet voor bijna alle strijd? Ik denk dat je de vraag wel wat specifieker moet stellen, hier is geen beginnen aan.
- Paul Joosten
- Moderator
- Contacteer:
5 feb 1600 op de Vuchterhei, tussen Pierre de Bréauté en Gerard Abrahams van Houwelingen en 2x22 ruiters. Beide aanvoerders sneefden in deze 'Slag van Leckerbeetje'.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Paul Joosten
- Moderator
- Contacteer:
Ditmaal een wat minder lastige (denk ik) dan gewoonlijk van mijn hand. We gaan op zoek naar de naam van een gerecht. Een? Nee, want in België betreft deze naam een heel ander gerecht dan in Nederland. De overeenkomst is dat er vis in zit. De Belgische variant betreft een soort rolmops die wordt overgoten met een sausje dat is vernoemd naar een oud Oosters volk. De Nederlandse bevat een van vele mogelijke soorten vis die 'gewoon' minder makkelijk verkoopbaar waren en die nu na een voorbehandeling in heet vet wordt bereid en doorgaans warm gegeten, al of niet met een soortgelijke saus als in België overgoten.
Wat is de gelijkluidende naam van beide beschreven visgerechten?
Wat is de gelijkluidende naam van beide beschreven visgerechten?
-
- LKOL
Dat is het lekkerbekje. Ik wist helemaal niet dat een lekkerbekje in België iets anders is. Heb het gevonden door te zoeken op Belgische sauzen en vervolgens op sauce tartare en tartaarsaus.
Welcome to the internet, where men are men, women are also men and children are the FBI.
- Paul Joosten
- Moderator
- Contacteer:
Dat schept een band Carla want dat was ook voor mij nieuws. Ik kwam op het woord vanwege de gelijkenis met Leckerbeet uit de vorige vraag en ging eens kijken naar de precieze betekenis. Geen idee hoe populair deze Belgische lekkerbek is aldaar. Aardig aan de prijs maar wel geserveerd met o.a. pijpajuin.
Eens zien of jouw volgende vraag ons ook kan doen watertanden

Eens zien of jouw volgende vraag ons ook kan doen watertanden

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- LKOL
Pijpajuin moest ik ook al opzoeken, ik las eerst pijpaluin en dacht: hùh... ? Ajuin kende ik natuurlijk wel.
Welcome to the internet, where men are men, women are also men and children are the FBI.
-
- LKOL
Vorige maand is er iets met een groot marineschip gebeurd, waardoor dit nóóit meer een museumschip zal worden. Er was een stichting die zich hiervoor sterk heeft gemaakt, maar de marine heeft iets anders met het schip gedaan.
1) De marine van welk land?
2) Over welk schip hebben we het hier?
3) Wat heeft de marine met dit schip gedaan?
4) Waarom is niet iedereen hier bij mee (behalve dat het museumschip-plan niet doorgaat)?
Ik geef geen hints, want dan wordt de vraag te makkelijk. Succes!
1) De marine van welk land?
2) Over welk schip hebben we het hier?
3) Wat heeft de marine met dit schip gedaan?
4) Waarom is niet iedereen hier bij mee (behalve dat het museumschip-plan niet doorgaat)?
Ik geef geen hints, want dan wordt de vraag te makkelijk. Succes!