Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

QUIZ

Aale
Contacteer:

Re: QUIZ

Bericht door Aale »

Carla Castanedos schreef: 27 mei 2021, 17:30 Paard. Bij de artillerie.

Tegenwoordig wordt dit nog gedaan voor ceremonieel, bijvoorbeeld bij de King's Troop, Royal Horse Artillery of bij de Manege KRA.
Helemaal goed!
De volgende vraag is voor jou.

Aale
vutter

Bericht door vutter »

P1040204 (Middel).JPG
Welke naam is er verbonden met dit Regiment dat opgeheven is en direct na de opheffing werd geconfronteerd met een verscheiden onder
verdachte omstandigheden van de trots van het bataljon? Twee namen dus.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Carla Castanedos

Bericht door Carla Castanedos »

Aale schreef: 27 mei 2021, 21:19
De volgende vraag is voor jou.

Aale
Vanwege drukte kom ik opnieuw niet toe aan het verzinnen v. e. vraag, dus als iemand anders dat graag wil doen, dan kan dat.
Welcome to the internet, where men are men, women are also men and children are the FBI.
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Bericht door Paul Joosten »

Vutter had al een vraag gesteld en voldeed daarmee al aan jouw vraag voordat die gesteld werd... ;)

Het antwoord op die vraag is het Regiment Huzaren Prins van Oranje. Hun trots was de tank die kort na opheffing van het regiment in 2012 uit de gelederen verdween. Alleen die verdachte omstandigheden kan ik niet helemaal plaatsen?
Aale
Contacteer:

Bericht door Aale »

https://www.sytzama.nl/11tkbat-rhvs-joris-de-bok/

Het handelt hier oom Joris de bok van de huzaren van Sytzama.

Aale
vutter

Bericht door vutter »

Aale is niet te kloppen, helemaal goed. Om precies te zijn: 11 tankbat. Huzaren van Sytzama, Legerplaats Oirschot. Joris de bok was onze
mascotte en deze kwam enkele dagen na het opheffen van het bataljon aan zijn einde, opvallend gegeven. Werd er nog een BBQ georganiseerd
als afscheid ? Erg verdacht allemaal.
Aale
Contacteer:

Bericht door Aale »

Broers.jpg

Wie zijn deze twee broers roepnamen Pieter en Lodewijk die beiden
de rang van luitenant-kolonel bereikten?
De één bij de marechaussee de ander bij de infanterie.

De één is veel beroemder dan de ander en was ook lid van
de Tweede Kamer. Zijn broer stelde zich weliswaar kandidaat voor
de Politiepartij maar werd niet verkozen.

Aale
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Thomson
Aale
Contacteer:

Bericht door Aale »

Het antwoord is goed Paul.
Maar wat meer uitleg zou leuk zijn
dan kunnen we er ook nog wat van leren. ;-)

Aale
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

De vraag was niet zo moeilijk te googelen Aale. Vooral met de laatste zin was de goede naam niet zo moeilijk verder te onderzoeken. Laten de geïnteresseerden ditmaal zelf nog eens een poging wagen, wellicht kunnen ze daarmee eventuele schroom om het antwoord op een volgende vraag op te zoeken overwinnen?

We gaan dus nog even door met de minder bekende broer. Hij heeft voor verschillende partijen deelgenomen aan verkiezingen voor de Tweede kamer. Hij wilde kennelijk erg graag Kamerlid worden maar dat lukte in geen van de gevallen. Sterker nog, geen van 'zijn' partijen heeft ooit een Kamerzetel bemachtigd. Noem alle jaartallen en voor welke partij dat betrokkene verkiesbaar was. Bonuspunten voor het percentage van de uitgebrachte stemmen die de betreffende partij bij die verkiezingen uiteindelijk behaalde.
vutter

Bericht door vutter »

Ik ben toch al geen kei op de PC. maar na een uur de Thomsons te hebben gevolgd geef ik er de brui aan. Voor mij het enige lichtpunt is
de plaquette in Vught, daar ben ik geboren en heb er mijn jeugd tot 15 jaar doorgebracht en heb de plaquette meermalen gezien.
Ik dacht toen dat het iets met de oorlog te maken had.
Carla Castanedos

Als je zoekt op pieter thomson politiepartij (dat laatste zodat je zeker weet dat je de goede pieter thomson te pakken hebt), dan vind je onder andere dit: http://resources.huygens.knaw.nl/repert ... ail?Id=174. Uitslagen van de verkiezingen op www.verkiezingsuitslagen.nl.

Politie-Partij, verkiezingen Tweede Kamer 1918, 0,46%

Bezuinigingsbond, verkiezingen Tweede Kamer 1922, 0,25% (volgens www.nlverkiezingen.com: 0,28%)

Vaderlandsch Verbond, verkiezingen Tweede Kamer 1925, 0,41%
Welcome to the internet, where men are men, women are also men and children are the FBI.
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Helemaal juist en tevens correct. Welke van de sites het bij het juiste eind heeft voor de uitslag van 1922 weet ik ook niet maar het verandert niet veel aan het verhaal van deze man. Ook toen was er kennelijk sprake van de nodige versplintering op de flanken van het politieke spectrum.
pthomson.jpg
Voor jou de volgende vraag Carla.
Carla Castanedos

Volgende vraag komt hopelijk dit weekend. Heb al een idee.
Carla Castanedos

Een vraag over de actualiteit. Op dit moment varen er twee marineschepen op de Atlantische Oceaan die afkomstig zijn uit een land waarvan de marine nog nooit eerde rop de Atlantische Oceaan heeft geopereerd. Het is dus een primeur. De Verenigde Staten zijn ondertussen niet zo blij met de aanwezigheid van deze schepen. Wat de bestemming van de beide schepen is, moet nog blijken.

Uit welk land zijn deze twee marineschepen afkomstig? Wat is de naam van beide schepen? Waarom is de VS niet blij met deze primeur?
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Dit zijn de IRINS Makran en de IRINS Sahand, resp. een tot helikopterplatform omgebouwde tanker en een fregat van de Iraanse marine. Vermoedelijk op weg richting Venezuela, en aangezien de VS met beide landen een wat minder goede relatie onderhouden zijn ze niet blij met deze mogelijke alliantie.
IRINS Makran.jpg
irins Sahand.jpg
Carla Castanedos

De VS zijn bang dat ze defensiematerieel komen afleveren in Venezuela. Het kan ook nog zijn dat ze naar Cuba onderweg zijn

Volgende vraag is voor jou!
Laatst gewijzigd door Carla Castanedos op 12 jun 2021, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

CNN heeft er inmiddels een mooi bericht over: https://edition.cnn.com/2021/06/11/midd ... index.html

De volgende vraag komt zodra ik die heb bedacht.
Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Mij schiet even niets te binnen wat echt relevant is voor dit forum maar wel iets met de jacht. Ik zoek een Zuid-Europees gezegde met een lichaamsdeel van een dier dat men elkaar oorspronkelijk voor een jachtpartij vertelde maar dat tegenwoordig ook in veel breder verband gebezigd wordt. Veel geluk met het vinden van de oplossing: welk land, welk dier, welk lichaamsdeel en wat betekent het gezegde?
Carla Castanedos

Il ne faut pas vendre la peau de l’ours avant de l’avoir tué (je moet de huid niet verkopen, voordat de beer geschoten is).

- Frankrijk? Zuid-Frankrijk??
- beer
- huid
- je moet niet doen alsof je al over iets beschikt, voordat dit daadwerkelijk het geval is.
Plaats reactie

Terug naar “Forum kwis”