Kwam onlangs in het bezit van een embleem van Regiment Stootroepen.
Mij werd verteld door de vorige eigenaar hier in Australie dat hij het embleem had ontvangen van een ex-militair van de KL die in Nederlands Indie had gedient bij de stoters. Het embleem is mij onbekend en ik kan er niet veel informatie over vinden online. Het lijkt mij een locale Indische aanmaak uit de Indie periode. Het is volgens mij van Djokjazilver gefabriceerd met de typische bevestiging. Denk zelf dat het meer een "Sweetheart Badge" is die toendertijd warden aangemaakt voor vrouwtje life. Heeft iemand meer informatie betreffende het embleem?
Alle informatie is welkom.
Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!
Onbekend embleem Regiment Stoottroepen Nederlands Indie
- Duifke
- BGEN
Onbekend embleem Regiment Stoottroepen Nederlands Indie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- earlymb
- SMJR
- Contacteer:
Re: Onbekend embleem Regiment Stoottroepen Nederlands Indie
Dolk en gewei is het standaard embleem van het Regiment Stoottroepen. De speld kan voor van alles gemaakt zijn maar werd waarschijnlijk niet op het uniform gedragen; misschien voor reünies of inderdaad sweetheart?
Met vriendelijke groet,
David
Money can't buy happiness -- but somehow it's more comfortable to cry in a Corvette than in a Yugo.
http://hetvergetenleger.jouwweb.nl
David
Money can't buy happiness -- but somehow it's more comfortable to cry in a Corvette than in a Yugo.
http://hetvergetenleger.jouwweb.nl
- Duifke
- BGEN
Re: Onbekend embleem Regiment Stoottroepen Nederlands Indie
David,
Bedankt voor je reactie.
Denk zelf in dezelfde richting.
Bedankt voor je reactie.
Denk zelf in dezelfde richting.