Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

dan maar liever de lucht in.

gewoon..eens iets anders dan onze geliefde militaria
Plaats reactie
Marineman
Forumbaas

dan maar liever de lucht in.

Bericht door Marineman » 12 jul 2019, 08:03

Waren Paul en Monique toch bijna letterlijk de lucht ingevlogen.

Langs de weg
Wat een pech... Na vijf weken vakantie hadden we de camper teruggebracht en mijn auto weer opgehaald. Wilde daar niet starten, met starthulp toch gelukt. Zo'n 200 km verder stopte de auto er ineens mee. Naar de vluchtstrook, herstarten lukte niet maar er kwam wel rook onder de motorkap vandaan. Na uitstappen zag ik ook vlammen onder de auto.

Grote schrik, direct afstand maken en 112 bellen. Een dakdekker uit Soest stopte en had twee grote brandblussers. Daarmee lukte het om de vlammen uit te krijgen. De brandweer was er snel maar hoefde alleen nog na te blussen. Daartoe moest de motorkap worden geforceerd. Een droef zootje resteert, er is zelfs metaal gesmolten. De auto is duidelijk total loss. We zijn uiteindelijk met een taxi thuisgebracht.

Monique en ik zijn gelukkig alleen flink geschrokken, het had ook anders af kunnen lopen. Nu is er alleen de materiële schade. Volgens de bergers is de oorzaak waarschijnlijk vraatschade door een steenmarter.

Heeft er nog iemand een leuke stationcar met trekhaak te koop?
[/
i]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten

Fred

Verzamelaar van Marine emblemen en Ambtscostuums

Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Re: dan maar liever de lucht in.

Bericht door Paul Joosten » 12 jul 2019, 08:50

Op zo'n moment lijkt het een heel drama maar een paar dagen later blijkt het allemaal wel mee te vallen. Van de verzekering hoop ik nog de dagwaarde min eigen risico terug te krijgen en we hebben inmiddels al weer een ander vervoermiddel op de kop getikt. De associatie met van Speijk had ik nog even niet gelegd Fred, bedankt hoor... ;)

Marineman
Forumbaas

Bericht door Marineman » 12 jul 2019, 09:41

Tijd om een elektrike auto aan te schaffen?
Groeten

Fred

Verzamelaar van Marine emblemen en Ambtscostuums

maanprins
Erelid
Contacteer:

Bericht door maanprins » 12 jul 2019, 10:02

Jemig, dat lijkt met een nachtmerrie om mee te maken!!

Paul Joosten
Moderator
Contacteer:

Bericht door Paul Joosten » 13 jul 2019, 09:55

Nu al elektrisch is helaas onhaalbaar. Nog geen betaalbare 2e hands modellen en wanneer je weinig rijdt maar dan wel voornamelijk lange ritten met aanhanger wordt het al helemaal lastig. Mijn 'nieuwe' auto is een compromis aan gebruikswensen en duurzaamheid: een Astra stationwagon met B-label.

Plaats reactie

Terug naar “Koffietafel”