Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Kolbak op MK

Plaats reactie
kepie1940
Contacteer:

Kolbak op MK

Bericht door kepie1940 » 13 jun 2020, 14:31

Zag deze kolbak staan met een enorm mooi verhaal. Alleen ik zet mijn vraagtekens, of dit wel een officierskolbak is. Vooroorlogs kwam je als officier alleen bij de huzaren, wanneer je van voorname afkomst was, geld had en of als familie ( adel) werd ingeloot. De uitgave van je PSU was voor je eigen rekening. Het was dan ook vrij prijzig om te starten. De kolbak was duur, werd dan ook wel vader op zoon of anders overgedragen. Maar het zou voor een officier een afgang zijn om een Mansschappen kolbak te gaan dragen ( dan ook nog gestempeld CM) Ik heb een paar kolbakken van officieren en op naam. Alle kolbakken zijn bekleed aan de binnenzijde met zijde ( rood of wit). Het leer is naturel bruin , Het verhaal van arme officieren, kan je achterwege laten, hoogstens een onderofficier zou een kolbak CM gebruiken. Conclusie geschiedvervalsing, door een officierskokarde op een Mansschappen kolbak te zetten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
de kepie van voor 1940 in al zijn uitvoeringen.
http://www.kepie.nl

Schiavona13
Moderator

Re: Kolbak op MK

Bericht door Schiavona13 » 13 jun 2020, 14:52

Was hij CM gemerkt ? iig is het zeker een mooi verhaal maar niet bewijsbaar dat hij deze kolbak droeg , en samen vinden met iets dat wel op naam is is voor mij geen bewijs , Een foto uit te tijd zou meer bewijs zijn
Gezocht Alles met betrekking tot Eere- en presentatie sabels

Plaats reactie

Terug naar “Origineel of niet?”