Wanneer u niet bent ingelogd of geregistreerd biedt het forum voor u beperkte mogelijkheden en kunt u niet alle onderdelen benaderen. Registratie is eenvoudig en gratis!

Onbekend embleem MFO Colombia

Plaats reactie
richie
ELNT
ELNT

Onbekend embleem MFO Colombia

Bericht door richie »

Goedendag kenners,

Onlangs heb ik een lotje gekocht van een oud MFO gediende.
Leuke lot met alles eroo en eraan alleen zit er 1 embleem bij die ik niet terug kan vinden wellicht is dit een Colombiaans embleem kan iemand dit indentificeren?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verzamelaar van alles wat met WOII en Nederlandse leger te maken heeft.
Carla Castanedos
LKOL
LKOL

Re: Onbekend embleem MFO Colombia

Bericht door Carla Castanedos »

Gezien de afwerking dacht ik eerst dat dit een fantasie-ding was, maar het is wel degelijk iets van Colombia!

De foto staat op z'n kop. Als je hem omdraait, zie je dat het om een wapenschild gaat. Het is het oude wapen van de Colombiaanse landmacht (1936 - 2005).

In elk kwartier van het wapen staat een dienstvak-embleem: gekruiste geweren voor de infanterie, gekruiste sabels voor de cavalerie, gekruiste kanonslopen voor de artillerie en een kasteel voor de genie. In 2005 kreeg het schild 7 kwartieren en ergens rond 2012 werden het er 8. De vlag van de Colombiaanse landmacht is rood met daarop het wapenschild. Zie: https://www.crwflags.com/fotw/flags/co%5Earmy.html. De huidige versie van het wapen ziet er zo uit: https://es.wikipedia.org/wiki/Ej%C3%A9r ... lombia.svg.

Kan dit een blazer-knoop of manchet-knoop zijn die (oud-)militairen kunnen dragen bij hun nette burgerpak? Op foto's van Colombiaanse militairen zie ik geen knopen met een rood achtergrondje.
Welcome to the internet, where men are men, women are also men and children are the FBI.
Plaats reactie

Terug naar “Koninklijke Landmacht”